Kampanie BRD w krajach europejskich

Dodano: 04 stycznia, 2022

KAMPANIE BRD W KRAJACH EUROPEJSKICH 2019-2021

KRAJ TEMAT KAMPANII I LINK ROK
AUSTRIA – alkohol i narkotyki w ruchu drogowym,

– wolniejsza jazda po zmroku i w trudnych warunkach atmosferycznych,

– bezpieczeństwo rowerzystów,

– obowiązek zapinania pasów,

– zakaz rozmowy przez komórkę za kierownicą,

– bezpieczeństwo  dzieci,

– bezpieczeństwo motocyklistów,

– opony zimowe i łańcuchy śniegowe.

https://www.bmk.gv.at/themen/verkehr/strasse/verkehrssicherheit/unfallpraevention.html

 

 

2021
CZECHY -Dám respekt (Okażę szacunek)

https://youtu.be/sePpVY1wMEs

– Czy widzisz doskonale?

Agresja zabija

Nie przekraczaj swojego limitu (motocykliści)

Film „13 minut”[1]. Zwolnij dopóki nie jest za późno.

– Systemy wspomagania

https://www.ibesip.cz/Akce-a-kampane#hrefTarget

 

2021-2023
FRANCJA – Czy kampanie społeczne są nieskuteczne w zmianie zachowań na drodze?

– Kampania dotycząca zawodowego ryzyka drogowego

– Nowa kampania bezpieczeństwa ruchu drogowego „Kiedy Ci na kimś zależy, powstrzymujesz go”

https://www.securite-routiere.gouv.fr/recherche?search=campagnes+sociales

 

 

2019-2021

 

 

HISZPA-

-NIA

– Ponad 20 tysięcy kontroli drogowych dot. alkoholu i narkotyków w celu uniknięcia wypadków drogowych

https://www.dgt.es/comunicacion/notas-de-prensa/mas-de-20.000-controles-diarios-de-alcohol-y-drogas-para-evitar-accidentes/

– Kontrola techniczna autobusów szkolnych

https://www.dgt.es/comunicacion/notas-de-prensa/trafico-pone-en-marcha-una-nueva-campana-para-controlar-los-autobuses-escolares/

– Zalecenie używania poduszek powietrznych przez zmotoryzowanych https://www.dgt.es/comunicacion/notas-de-prensa/la-dgt-impulsa-el-uso-del-airbag-para-motoristas-con-una-campana-de-comunicacion/

 

 

 

 

2021

 

 

 

HOLAN-

-DIA

– Rij Mono – użycie telefonów podczas jazdy

– BOB – jazda po alkoholu

– Snelheid – nadmierna prędkość

– Fietverlichting – oświetlenie roweru

https://www.komveiligthuis.nl/campagnes-bob-mono-snelheid-en-fietsverlichting

2021
IRLANDIA – Jazda baz narkotyków

– Telefony komórkowe i rozpraszacze

– Zmęczenie kierowcy

– Trudne warunki atmosferyczne

– Pasy bezpieczeństwa

– Nieprzekraczanie prędkości

– „Ani jednego” („Not even 1”) – kampania Urzędu Bezpieczeństwa Drogowego i Związku Graczy Futbolu Gaelickiego, skierowana przeciwko jeździe po spożyciu alkoholu.

– Bezpieczne opony

https://www.rsa.ie/road-safety/campaigns

 

2021
MALTA – Kampania pt.: Nie pozwól, aby dzień był pełen łez. Jeśli masz zamiar pić, nie jedź”.

https://www.transport.gov.mt/land/don-t-drink-and-drive-campaign-2021/t-295-allix-jum-jg-295-addi-mimli-dmug-295-jekk-se-tixrob-issuqx-5293

– Kampania edukacyjna dla dzieci o zasadach ruchu pieszych na jezdni:

https://www.transport.gov.mt/land/roads-and-traffic-management/road-safety/road-safety-colouring-posters-3770

https://www.transport.gov.mt/land/roads-and-traffic-management/road-safety/pedestrian-safety-3437

 

 

 

 

 

2021

 

 

 

 

 

NIEMCY – Na drogach pozamiejskich oczekuj wszystkiego
https://www.dvr.de/praevention/kampagnen/landstrasse– Droga krajowa – jedź bezpiecznie

– Miej na uwadze, że też jestem (kampania dotycząca młodych uczestników ruchu)

– Jedź bez ryzyka (kampania dotycząca e-skuterów)

– To może być takie proste

– Noga z gazu

– B17 (kampania dotycząca młodych kierowców – od 17. roku życia)

– German Road Safety

– Odwróć głowę, zobacz rowerzystę!

– Inteligentne samochody są lepsze (kampania dotycząca systemów wspomagania)

– Jeżdżę bezpiecznie (kampania dotycząca używania odpowiednich opon)

– Dzień Bezpieczeństwa Transportu (19 czerwca 2021 r.)

– Czy kliknęło? (kampania dotycząca korzystania z pasów bezpieczeństwa)

-„Na drogach pozamiejskich oczekuj wszystkiego” (kampania, zwiększająca świadomość kierowców o zagrożeniach na drogach pozamiejskich)

https://www.dvr.de/praevention/kampagnen

 

2021
PORTU-

-GALIA

– Zerowa stawka na kierownicy

– Podróżuj bez pośpiechu

– Bezpieczna Fatima. To zależy od wszystkich

– Naucz się bezpiecznie jeździć

– Pas życia (dot. Pasów bezpieczeństwa)

– Za kierownicą telefon komórkowy może poczekać

– Zobowiązanie 30. Ulice z życiem (transport rowerowy)

– W tę Wielkanoc zostaw drogę pustą

– Phone off – nie używaj telefonu komórkowego podczas jazdy

– W tym Karnawale nikt nie zrezygnuje z maski

– Zmiany w kodeksie drogowym

http://www.ansr.pt/Campanhas/Pages/default.aspx

 

 

2021
SŁOWE-

-NIA

– Pas bezpieczeństwa – jedź z życiem

– Nie używaj telefonu podczas jazdy

– Nie wyprzedzaj życia. Motocykliści na zawsze

– Alkohol zabija

– Prędkość zabija

– Bądź widoczny, bądź ostrożny

https://www.avp-rs.si/

 

2021
WIELKA

BRYTA-

-NIA

Kampanie z zakresu brd z ostatnich 3 lat. Główny ich zakres to przekraczanie prędkości, jazda pod wpływem alkoholu i rozmawianie przez telefon komórkowy podczas prowadzenia samochodu

https://www.think.gov.uk/

 

2019-2021

 

(JAPONIA):

Aktualne kampanie, dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego w Japonii , które są skierowane dla zagranicznych kierowców, prowadzących pojazdy w Japonii można znaleźć pod tym linkiem:

https://english.jaf.or.jp/safe-driving/drive-safe-to-enjoy-your-stay-in-Japan

Dotyczą one specyficznych dla Japonii regulacji ruchu drogowego oraz różnic z regulacjami międzynarodowymi.

[1] Tytułowe 13 minut to czas, jaki kierowca „zyskuje” na przejeździe trasy z Pragi do Brna, przekraczając dozwoloną prędkość o 20 km/h.

Do pobrania:

Plik 1: KAMPANIE-BRD-W-KRAJACH-EUROPEJSKICH-2019-2021-zestawienie-TABELA